сряда, 7 октомври 2009 г.

pelik zeytinli simit

MALZEMELER:
1 bardak ılık su
1 bardak ılık süt
1pak yaş maya yuva
1 yumurta
1 kaşık tuz
1 kaşık şeker
2 kaşık tere yağ
aldığı kadar un (elenmiş)
ılık suda mayayı eritiyoruz şekerle beraber sonra bütün malzemeleri birleştirip hamurluyoruz yumuşak bir kıvam alana kadar. buz dolabında 30 dak beklettikten sonra hamuru çıkartıp tekrar biraz tereyağ ile tekrar harmanlıyouz. gene beklettim dolapta sonra da şekil verdim göründüğü üzre.

bir tabakta susam bir tabakta da sulandırılmış pekmez var. pekmez sokak simidi tadını veriyor. önce pekmeze batırıp süzüyoruz iyice sonra da susama batırıp tepsiye yerleştiriyoruz. simit şeklini verecektim ama tepsim çok boş kalıyor yuvarlak olunca ortalar boş kalıyo dolmuyor o yüzden pelik yaptım.

bir kaç tanesinin içine de kaşar koydum ve gene pelik gibi kapattım.

az aralıklı yerleştiriyoz tepsiye ve mayalanmasını bekliyoruz biraz.

sonra da fırında kızarıncaya kadar pişiriyoruz.

afiyet olsun

Няма коментари:

Публикуване на коментар