вторник, 22 декември 2009 г.

pırasalı mısır unu bidesi

tepsiyegöre ölçüler değişebilir yapan bilir ama hiç yapmamış olanlar için fikir sahibi olsunlar diye yazacam.benim burda yaptığım teflon bir tava büyüklüğündedir.
1 bardak mısır unu
2-3kaşık beyaz un
2 tane uzun pırasa
2-3 kaşık ufalanmış peynir
2 yumurta
1 bardak süt
tuz
bir paket kabartma tozu veya 1 çay kşığı soda
yarım çay bardağı sıvıyağ
1 yufka
bir iki kaşık da yoğurt koyulabilir
pırasayı minik mink doğradıktan sonra azıcık öldürülür yağla veya suyla ben hiçbişeyle direk mikro dalgada azıcık ısıttım o pişer gibi oldu(yumuşadı yani)bütün malzemeleri i güzel harmanladıktan sonra cıvık bir hamur elde etmiş olmalıyız
eğer koyuysa azıcık sütle açmalıyız eğer çok cıvıksa az un ilave edebiliriz.ancak cıvık olması piştikten sonra daha yumuşak olmasını sağlıyor
yok efendim bu ne sulu sulu pişer mi dur koyu yapayım derseniz bu sefer çok sert olur pişince. kek hamuru gibi bişey olacak az daha cıvık belki de.
tepsiyi yağladıktan sonra sağlam yufkayı seriyoruz tepsiye ve kenarlarını kesmiyoruz üstüne kapatacaz. yüfkanın üstüne harcımızı boşaltıyoruz (birbuçukparmak kalınlığından fazla olmasın yoksa içi pişmeyebilir)ve sarkan yufkaları kapatıyoruz. içindeki malzme taşmamak şartıyla.

üstüne de görüldüğü üzre minik minik parçalar tereyağ koydum. ve kısık ateşte azar azar çevirerek tepsiyi pişiriyoruz.


pişince bir tarafı çeviriyoruz ve diğer tarafını da pişiriyoruz.

piştikten sonra sıcacık sıcacık ayranla veya yoğurtla yiyoruz. afiyet olsun

Няма коментари:

Публикуване на коментар