вторник, 22 декември 2009 г.

üçgen mantı (yağda kızartılmış)


2 paket yufka (kıpani kori bulgaristanlılar için)
500gr kıyma
3 baş soğan
1 demet maydanoz
tuz
karabiber
nane
1 kaşık salça
kekik
sıvıyağ
soğanları pembeleşene kadar sıvıyağyla kavuruyoruz ve içine azıcık suyla gevşetilmiş kıymayı ilave ediyoruz kavuruyoruz. sonra da diğer malzemeleri ilave ediyoruz bi güzel harmanlayıp bırakıyoruz. azıcık soğuduktan sonra yufkadan ince şeritler çıkartıyoruz ve o şeritlerin uç kısmına bir çimdik kıymadan koyuyoruz ve muska şeklinde kapatıyoruz.bütün malzeme bitene kadar böyle devam ediyoruz.


eminim bu şeritleri siz daha düzgün kesebilirsiniz. ama ben herzamanki gibi acele ettiğim için yufka katlıyken kestim ve yamuk yamuk oldular azıcık ;)



biten üçgenleri istersen anında kızgın yağda kızart ve sıcakken üstüne sarmısaklı yoğurt dök ve üstüne de tereyağ gezdir ye istersen de biraz şokladıktan sonra poşetle ve frizerde beklemeye al istedikçe kullan azar azar.

ben hepsini frizere koydum o yüzden hala kızartılmış ve pişmiş yoğurtlu son halini resmedemidim. onu da yapınca ilave ederim inşallah.
afiyet olsun

Няма коментари:

Публикуване на коментар