събота, 24 януари 2009 г.

oktay ustadan elmalı tart

Malzemeler
hamuru için; 200gr margarin, 1 bardak pudra şekeri, 1 kabartma tozu, 1 vanilya, 2 yumurta, 2 bardak un
unu elekten geçiriyorum ortası havuz şekilde yumurtayı ve yumuşamış margarini ilave ediyorum kenarlarına kabartma tozunu vanilyayı ve pudra şekeri koyuyorum azar azar alarak hamuru yumuşak bi kıvam alana kadar yoğuruyorum standart kulak memesi ;) hamur haliyle yorulduğu için dinlenmeye alıyorum. o dinlenirken iç harcı hazırlıyorum
4 elma küp doğranmış
1 kaşık tarçın
2 kaşık şeker
1 kaşık tereyağ
1 bardak ceviz içi iri çekilmiş
elmaları şekeri ve tereyağını tavaya koyuyorum kavrulsun 5 kadika sonra da tarçını ve cevizleri koyuyorum o da az kavrulunca hazır
hamurdan bir parça ayırıyorum diğerini az yağlanmış tart tavama (ki o bende yok) bi güzel yayıyorum üzerine de elmalı harcı koyuyorum o harcın üzerine de ayırdığım hamurdan şeritler yapıp çit örüyorum. bunun üzerine de yumurta sarısı sürüp 180 derecelik fırına gönderiyorum. pişmiş kanaatine varınca çıkartıyorum ve üzerine bal sürüyorum. bukadar afiyet olsun





made in ayşegül

Няма коментари:

Публикуване на коментар