четвъртък, 1 май 2008 г.

BUGÜN NE PİŞİRELİM

Dün yaptıklarımı bugün koyabildim ancak. Dün benim bilgisayar boykot etti. tutukluluk yaptı resimleri yükleyemedim. neyse bu görünen de acemi mantı adını ben koydum. neden mi. çünkü çorba yapacam diye niyetlenmiştim havuçları rendeledim biraz kavurdum soğan falan da koydum azıcık et koyayım dedim et bulamayınca kıyma buldum onu koydum. baktım ki buna su koyarsam iyice miş maş olacak ben bunu en iyisi harç olarak başka yerde kullanayım dedim. mantı hiç yaptığım yoktu. baktım dolapta 3 tane yumurta var. kırdım yumurtaları azıcık sıvı yağ ve tuz ve aldığı kadar da un bunlardan sertçene bi hamur yaptım. sonrası görüntülerde. süslemesini de kızım yaptı. üstüne de tereyağ gezdirmem lazımdı ama o yetişemedi resimler için. geldiğinde kullandım ama hemen yenmeye başlandı resmini çekemedim.

ACEMİ MANTI








malzemeler:
harç...
1 rendelenmiş hvuç
1 baş soğan
1 küçük kase kıyma
azıcık maydanoz
tuz
karabiber
sıvı yağ
hamur...
3 yumurta
biraz sıvı yağ
biraz tuz aldığı kadar un

en son da hazırlanan mantıları haşlamak için kaynar et suyu.
üzeri için...
4-5 kaşık yoğurt
1 kaşık myonez
1 baş yeşil sarmısak
tuz ve eritilmiş tereyağ

hamuru açtım ince şeritler kestim üzerlerine çay kaşığı kadar harç koydum

göründüğü gibi kapattım dört köşeli kestim


sonra da onları suda haşladım . en son olarak da üstüne sarmısaklı yoğurdu koyduk.

bu yazıya bişey daha eklemekistedim. aynı hamurdan artakalan parçalar vardı. onları hepsini topladım bi güzel yufka gibi açtım sonra da aynı şekilde dörtgenler kestim.içine hiç bişeykoymadım. aynı et suyunda haşladım koydum saklama kabına başka bi gün de üşenci mantı olarak kullanmaya karar verdim.

Няма коментари:

Публикуване на коментар